Så skapar Interflora ny växtkraft: ”Vi bygger ett livsstilsvarumärke”

Ökad egenkonsumtion, ett större gåvosortiment och en plan att ta större plats på det dukade bordet. Interflora tänker bortom buketten när kedjan går på fortsatt offensiv. ”Det blir mer fokus på inredning”, säger vd Nina Lindvall.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Precis som många andra branscher har blomsterhandeln sina speciella höjdpunkter på året. Försäljningscykelns toppar är tydliga: Julhandeln, alla hjärtans dag, mors dag, fars dag och numera även internationella kvinnodagen som företaget satsat stort på för att hylla alla kvinnor.

De senaste årens tillväxtraket är utan tvivel Alla hjärtans dag som håller landets florister fullt sysselsatta från morgon till kväll hela veckan fram till och med själva dagen.

­– Interfloras e-handel, för övrigt en av landets äldsta, utgörs till 99 procent av gåvor i form av blommogram, vilket är basen i vår affär, säger Nina Lindvall.
 

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...