Foto: Foto: Andreas Dyrberg Skog

Så skapade Rituals ett rekordvasst kundmöte: ”Handfatet är en isbrytare”

Rituals slog till med ett rekordhögt resultat i årets Daymakerindex. Här berättar Nordenchefen Eduard van Santen hur kedjan jobbar med sitt unika kundmöte. ”Handfatet är en viktig nyckel”, säger han.
Text: Andreas Dyrberg Skog
Annons:

Daymaker har undersökt kundmötet i svenska butiker årligen sedan 2009. Aldrig har någon kedja fått ett så högt betyg som Rituals. Daymakers mystery shoppers bedömer butikssäljarna på ett antal punkter, bland annat om de tar aktiv kontakt och ställer frågor till hur engagerade och intresserade de uppfattas.

Rituals var i år hundraprocentiga på flertalet områden och nådde en total måluppfyllelse på 96 procent.

Kedjan har jobbat hårt med kundmötet, berättar Eduard van Santen. Han hade därför väntat sig en förbättring, men det höga resultatet överraskar även honom.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...