Så ska Nina Jönsson få Plantagen att blomstra: ”Skapar ett nytt erbjudande”

Plantagen har tappat växtkraft under Ratos ägande. Efter petningen av vd Olav Thorstad ska nu Nina Jönsson vända på utvecklingen. ”Det finns enorm potential. Vi ska skapa ett erbjudande som gör oss relevanta hela året, inte bara under trädgårdssäsongen”, säger den nytillträdda vd:n.
Text: Andreas Dyrberg Skog
Annons:

De senaste åren har Plantagen kämpat med sjunkande lönsamhet och svag tillväxt.

Det har också varit rejäl rotation på vd-posten. Förra året petades Daniel Juhlin, efter ett år som vd, och styrelseledamoten Christer Åberg klev in som interim vd. Under hösten tillträdde Olav Thorstad, men han fick bara åtta månader på vd-stolen innan han lämnade på grund av oenighet med ägarna Ratos.

Ersättaren Nina Jönsson rekryterades från ett annat Ratosägt bolag, HL Display. Hon är inte orolig att gå samma öde tillmötes som sin föregångare.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...