Så ska Nina Jönsson få Plantagen att blomstra: ”Skapar ett nytt erbjudande”

Plantagen har tappat växtkraft under Ratos ägande. Efter petningen av vd Olav Thorstad ska nu Nina Jönsson vända på utvecklingen. ”Det finns enorm potential. Vi ska skapa ett erbjudande som gör oss relevanta hela året, inte bara under trädgårdssäsongen”, säger den nytillträdda vd:n.
Text: Andreas Dyrberg Skog
Annons:

De senaste åren har Plantagen kämpat med sjunkande lönsamhet och svag tillväxt.

Det har också varit rejäl rotation på vd-posten. Förra året petades Daniel Juhlin, efter ett år som vd, och styrelseledamoten Christer Åberg klev in som interim vd. Under hösten tillträdde Olav Thorstad, men han fick bara åtta månader på vd-stolen innan han lämnade på grund av oenighet med ägarna Ratos.

Ersättaren Nina Jönsson rekryterades från ett annat Ratosägt bolag, HL Display. Hon är inte orolig att gå samma öde tillmötes som sin föregångare.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...