Så ska City Gross komma närmare kunden – satsar på mindre butiker i citylägen

City Gross vill in i stadskärnorna. Nu lanserar kedjan ett helt nytt koncept med mindre butiker som ska ta den dit. ”Vi kan öka etableringstakten”, säger affärsområdeschef Daniel Forss.
Text: Daniel Norman, Lars Welin
Annons:

City Gross Convenience är namnet på det nya konceptet.

Med mindre butiker vill kedjan kunna komma närmare kunderna inne i stadskärnorna. och ser dessutom möjlighet att etablera sig på ställen där den inte funnits tidigare. 

– Detta skapar möjligheter för oss, vi kan öka etableringstakten och komma närmare kunderna, säger Daniel Forss, affärsområdeschef för City Gross på Bergendahls Food, säger Daniel Forss till Market. 

Själva beskriver City Gross konceptet som en matbutik med utbudet av en stormarknad men med större tillgänglighet och kringtjänster.

– Det är ett steg vidare för den traditionella supermarket-butiken med flexibilitet inbyggt i konceptet.

Kringtjänster kan vara apotek, kemtvätt eller digitala erbjudanden.

– Vi kommer att anpassa varje butik till läget, omgivningen och de verksamheter som finns i närheten. De två första butikerna blir piloter för att finjustera konceptet, sedan väntar en bred utrullning. Vi har många spännande lägen på gång, säger Daniel Forss.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...