Så höjer du konverteringen med smarta leveransval: ”Här missar e-handlarna intäkter”

Leveransupplevelsen blir allt viktigare för en lyckad konvertering. Den tesen får starkt stöd i en undersökning om konsumenternas leveransval i nätbutikens checkout under corona. ”Konsumenter konverterar bättre med färre men smartare fraktval”, säger Piotr Zaleski, vd för Ingrid som står bakom undersökningen.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Det är sedan länge känt att utlämningsställen är den vanligaste leveransformen i Sverige. I alla fall fram till coronautbrottet i våras. I och med det började leveranser som i möjligaste mån duckade för fysisk närhet till andra människor öka starkt i popularitet, det vill säga i första hand hemleveranser till dörren men inte genom dörren.

Den förändrade bilden bekräftas av en undersökning som har genomförts under året av Ingrid och Stockholms Universitet.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...