Så friserar kedjan kundmötet: ”Vi vill vässa sådant som redan är bra”

Hos Nikita Hair inne i Farsta centrum finns det en påtaglig tävlingsanda – att få bättre betyg av kunderna än de andra salongerna i kedjan. ”Förra veckan gick Liljeholmen om oss, det vill man ju inte”, säger salongschefen Caroline Söderdahl.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Nikita Hair kanske inte faller inom ramen för traditionell detaljhandel. Men kedjan verkar i en stenhård bransch där verksamheten står och faller med kundmötet på ett mer påtagligt sätt jämfört med exempelvis den lokala matbutiken.

Kalla det gärna för en form av upplevelsehandel. Kunden ska trivas i stolen – både med frisören och med resultatet.

– Varje kundtillfälle är ett unikt träningstillfälle där vi får snabb och regelbunden feedback, säger Catrin Wennerstein som är projektledare för etableringar inom Nikita Hair.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...