Rädd för att blanda politik och affärer? Här är tre som har skapat resultat

Att svinga politiska slagträn i affärsverksamheten har sällan ansetts vara en bra idé. Men tidernas ändras ­– liksom konsumenternas inställning. Här är tre företag som har skapat resultat genom att ta ställning i politiska frågor.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Det städade varumärket är dött. Leve det mustiga märket som vågar står för något och driva på lagstiftning som skapar, i de flestas ögon, en bättre värld.

För någon generation sedan var lobbying och påtryckningar från näringslivet synonymt med något negativt (som mest oljebolag och tobaksindustrin stod för).

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...