Racqet ska bli en storspelare i hajpade sporten med butiker i europeiska storstäder

Padelaktören Racqet har stora planer för både e-handel och butiker. I nuläget förhandlar ägaren Thevea Brands Group om fler lägen i svenska städer. ”Tanken är att först ta Norden och sedan Europa”, säger företagets vd Magnus Månsson.
Text: Mikael Sydner
Annons:

I går meddelade Thevea Brands Group att det blir ytterligare en butik för padelkedjan Racqet – på Väla utanför Helsingborg.

I mars lanseras både nätbutiken och butiken i Mall of Scandinavia medan Väla får sin i slutet på april.

Men det är bara början. I tider då padel har slagit igenom på alla fronter är planerna för Racqet mycket större än två butiker.

– Vi ska bli en Europaaktör med butiker i storstäderna och näthandel i hela EU. Vi har även kontakter i Asien och Nordamerika men vi börjar hemma och sedan kliver ut efter hand, säger Magnus Månsson.

Tanken är att sametablera butiker och näthandel.

– Det är viktigt med butiker eftersom vi säljer perfomance-produkter. Kunderna vill testa och känna i butik samtidigt som nätbutiken kan driva volym.

E-handeln kommer att vara lokalanpassad till respektive marknad med bland annat språk, leveranser och betalsätt.

Just nu förs förhandlingar med en handfull fastighetsbolag runt om Sverige.

– Det finns ett stort intresse och många vill skriva avtal med oss, men det är viktigt att finnas på rätt platser, säger Magnus Månsson.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...