Pop up-trenden tar ny fart: ”Allt viktigare för att bygga varumärken”

Pop up-butiken har fått ökad betydelse som mötesplats för att bygga och stärka varumärken. ”Allt fler aktörer har behov av tillfälliga butiksytor”, säger Emma Hernell, vice vd på HUI Research.
Text: Martin Rosengren
Annons:

Det har talats ganska länge om en pop up-trend, men tidigare hände det ändå inte särskilt mycket, enligt Emma Hernell.

– Det handlade ofta om ytor som fastighetsägarna inte lyckades hyra ut, och man fyllde ut med tillfälliga utförsäljningar och annat. Nu handlar det mer om ett långsiktigt varumärkesbyggande genom tillfälliga satsningar, säger hon.

– Generellt har den fysiska butiken blivit allt viktigare för att bygga varumärken, även om den bara är en av flera försäljningskanaler. Pop up-butiker har därmed blivit allt viktigare för olika typer av aktörer, säger Emma Hernell.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...