Plattformsjättens marknadsföringsguru – så utnyttjar han datan från 30 miljoner kunder

Med kunskap som kundernas ålder, köphistorik och varumärkespreferenser kan du enklare rikta din kommunikation och växa din e-handelsaffär. Andreas Antrup vd för ZMS levererar konkreta tips på hur du kan börja använda data bättre.
Text: Helen Preutz
Annons:

– Datadriven marknadsföring är ett väldigt kraftfullt instrument för att göra erbjudanden mera inspirerade och relevanta. Ändå används det i ganska begränsad omfattning, säger Andreas Antrup, vd för Zalando Marketing Services, eller ZMS – en fristående kommunikations- och marknadsföringsbyrå inom Zalandokoncernen.

ZMS utnyttjar data från 30 miljoner kunder på 17 marknader i Europa för att samla konsumentinsikter och skapa marknadsföringslösningar med kreativt innehåll och influencer marketing.

– Vi startade för fem år sedan, när modehandeln verkligen tog fart på nätet.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:

Nyheter

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...