Plantagen klipper gräset hos kunden – lanserar trädgårdshjälp

Plantagen blir nästa kedja att satsa på ett tjänsteutbud. Trädgårdshjälpen har lanserats i Stockholmsområdet.
Text: Daniel Norman
Annons:

– Marknaden för hushållsnära tjänster växer kraftigt och med Trädgårdshjälpen kan vi fullt ut möta de olika behov som våra kunder har – allt från rådgivning till plantering, beskärning och trädgårdsskötsel, säger marknadschef Karolina Åhs i en kommentar.

Tjänsten består av två delar:  

  • Digital rådgivning via video samt kan komma i kontakt med utbildade trädgårdsmästare och arborister.
  • Hjälpt med allt från gräsklippning till bortforsling av sly i trädgården.

– Lanseringen av Trädgårdshjälpen i Stockholm är förhoppningsvis startskottet på en spännande resa. Vår ambition är att först pilotera konceptet i liten skala för att sedan stegvis skala till fler butiker och regioner, säger Lisa Mogard, affärsutvecklingschef hos Plantagen.

Erbjudandet ska också utvecklas. Bland annat vill kedjan satsa på prenumerationstjänster.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...