Foto: Daniel Norman

Planen för Kappahl efter börs-exit: ”Fler varumärken får möjlighet att stå på egna ben”

Fler undervarumärken som står på egna ben och blir egna butiker likt Newbie är ett viktigt inslag i Kappahls nya strategi. ”Det finns en enorm potential att växa”, säger Elisabeth Peregi och vill på sikt ta kedjan ut på helt nya marknader.
Text: Marie Hillblom
Annons:

Elisabeth Peregi har varit vd för Kappahl i mindre än ett år. Ändå känner hon sig hemma.

– Jag har kommit in snabbt, säger hon och pekar på en lång, bred erfarenhet från handeln att luta sig mot.

– Jag har lätt att kommunicera med olika personligheter och kompetenser, säger hon och menar att det är en stor tillgång att på ett lätt sätt kunna förklara det som kan tyckas komplext, så att det blir mer greppbart.

– Man kan ha vilka tjusiga strategidokument som helst, men om man inte lyckas förmedla det så att alla tillåts förstå, och tar bort barriärerna mellan ledning och övriga organisationen, är de inget värt. Kan man få med alla är det en enorm kraft, och alla vill vara med om de tillåts förstå innehållet.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...