Oväntade beskedet – färre satsar på Black Friday: ”Kanske inte var en helt lyckad idé”

Knappt sex av tio inom sällanköpshandeln planerar att ha erbjudanden under Black Friday. Det är färre än i fjol, visar Markets nya undersökning. ”Ska du vara med ska du se till att det blir en bra helg för din rörelse,” säger Jonas Arnberg, vd för HUI research.
Text: Helen Preutz
Annons:

56 procent av företagen inom sällanköpshandeln planerar att ha någon typ av erbjudande under Black Friday. Det visar en enkätundersökning som Market har gjort.

Det är en minskning från 67 procent i fjol – trots att många aktörer rapporterade om rekordförsäljning under fjolårets shoppinghögtid.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...