Nya vd:n ska göra sminkutmanaren känd för en bredare publik

Linda Hallberg Cosmetics har fått en ny vd. Nästa steg för företaget är att nå ut till en bredare publik. ”Nu satsar vi på att stärka och bredda varumärket och bygga ut vår egen e-handel”, säger vd Linda Hellqvist.
Text: Julia Forsberg
Annons:

Sedan augusti är Linda Hellqvist vd för kosmetikaföretaget Linda Hallberg Cosmetics.

– Det känns å ena sidan som att jag har varit här i två och en halv månad, å ena sidan två och ett halvt år, säger Linda Hellqvist.

Hon har en bakgrund som civilekonom och har arbetat med digitalisering, e-handel och kommunikation i 15 år, bland annat på Google. Men med hennes stora intresse för skönhet kändes det naturligt för henne att gå över till skönhetsbranschen.

– Det finns muskler i det här företaget att jobba utifrån. Nu tar vi nästa steg i bolagets historia. För mig tickade det här alla boxar. Det är superspännande med rätt värderingar, rätt team och fantastiska förutsättningar. Det var kanske det lättaste beslutet jag har tagit i min karriär så här långt.

Företaget startades för omkring fyra år sedan av makeupartisten Linda Hallberg och byggdes upp kring veganska och multifunktionella produkter.

– Jag uppfattar att det utifrån finns en diskrepans mellan det som företaget står för och det som uppfattas av konsumenterna, så det är väl egentligen mitt första stora uppdrag att ta tag i.

Linda Hellqvist säger att märket är välkänt bland makeupartister. Men nu vill hon göra varumärket mer tillgängligt för en större publik genom att bredda både produktportföljen och försäljningskanalerna.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...