Nya trenden som ska locka Generation Z: ”Handlar om att komma närmare kunden”

Nu är de fyra första svenska handlarna igång med livevideoshopping. ”Live är framtiden och att man även kan handla i liven gör det extra spännande”, säger Mikael Snabb på Caia Cosmetics som redovisar ökad försäljning jämfört med en vanlig dag efter första egna sändningen.
Text: Marie Hillblom
Annons:

För fyra veckor sedan körde Caia Cosmetics sin första livevideoshopping på den egna sajten.

– Vi har lajvat tidigare, på Instagram. Folk gillar det. Det blir autentiskt. Men nu flyttar vi tittarna till den egna sajten. Jag tror det är framtiden, säger Mikael Snabb, medgrundare och vd på Beauty Icons som äger Caia Cosmetics, och framhåller verktygets fördelar för att kommunicera och komma närmare följarna.

Genom att sända på den egna sajten behåller också handlaren själv kontrollen över kunden.

Caia Cosmetics första lajvsändning varade en timme och den som hakade på fick följa medgrundaren Bianca Ingrosso som sminkade sig. Enligt Mikael Snabb stannade många tittare hela timmen och försäljningen ökade jämfört med en vanlig dag.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...