Foto: Lidl (Bilden är ett montage.)

Nya siffrorna visar Lidls stora lyft: ”Tillväxten av kunder var exceptionell”

Lidl var dagligvaruhandelns hetaste kedja årets inledande kvartal. GFK:s siffror visar att alla nyckeltal pekade uppåt för snabbväxaren. ”Vi har medvind”, säger landschefen Johan Augustsson.
Text: Thomas Ohlén
Annons:

Market kan i dag berätta att Lidl var vinnaren i GFK:s kartläggning av drygt 4 000 privathushålls inköp av dagligvaror över hela Sverige januari-mars i år.

Kundstocken lyfte med hela 16 procent.

– Lidl har etablerat en del butiker senaste året och därmed skapat relationer till fler hushåll. Samtidigt är det tydligt att kedjan lyckas att öka kundlojaliteten, säger undersökningsföretagets analytiker Bo Engström till Market.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...