Nya Reitan-bossen om Europa, smarta format och hyperlokala utbud

Från Oslo till Stockholm och vidare ut i Europa. Nu vill Reitans nya Sverige-vd, Mariette Kristenson, vara med och ta den nordiska succén till kontinenten.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Bara tre månader in i den nya rollen som Sverige-vd går Mariette Kristenson på offensiven: Familjeägda Reitan Convenience ska ut i Europa.

– Vi har gjort resan i Norden och vet att vi har ett fungerande koncept. Vi tror att vi kan konkurrera även utanför våra existerande marknader, säger Mariette Kristenson.

Någon skarp tidsplan för expansionen finns än så länge inte, men den nya riktningen är allvarligt menad.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...