Nya greppen lyfte godiskedjan under krisen: ”Större omnikanalnärvaro”

Coronapandemin blev en rejäl smäll för lösgodisspecialisten Hemmakväll. Men kedjan mötte krisen med offensivt och hårt arbete. ”En större omnikanalnärvaro är en del av vår strategi”, säger vd Ulrika Wallberg.
Text: Andreas Dyrberg Skog
Annons:

Ulrika Wallberg tillträdde som vd för Hemmakväll i september förra året. Hon tog över en kedja som precis genomfört en stor ompositionering. När streamingtjänsterna slog ut hyr- och köpfilmsmarknaden hittade Hemmakväll sin nya plats på marknaden som den stora godisspecialisten.

– Naturligtvis minskade omsättningen efter ompositioneringen, framförallt initialt, men den har i stora drag nu kompenserats med andra kategorier. Varumärkesmässigt förknippar våra kunder nu Hemmakväll med lösgodis och är väldigt lojala, nöjda och engagerade. Internt har det parallellt inneburit en stor kulturell förändring, där resan fortsätter, säger Ulrika Wallberg.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...