Foto: Shutterstock

Ny studie: Så blir du kompis med kunden

Gärna snabbt och personligt – men inte till priset av bristande integritet och säkerhet. Verizon har i en ny undersökning kartlagt vad konsumenter tycker är viktigt för att bygga varaktiga relationer med ett varumärke. Här är nyckelresultaten.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Rätt upplevelser är avgörande för att kunden väljer dig framför konkurrenterna.

Konsumenterna är dock inte lättflirtade, och med regleringar som GDPR förskjuts makten mer och mer till individen. Varumärken måste skruva och kalibrera siktet för att träffa bättre och skapa en upplevelse som berör­ – och får kunden att vilja delge sin data.

Så vad tycker då kunderna är viktigt när de inleder en relation med ett varumärke? En ny studie från Verizon med svar från 6 000 konsumenter i 15 länder ger en viss insikt.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...