Foto: Getty

Ny studie: Chockdigitalisering under pandemin – så har svenskarnas nätvanor ändrats

E-handeln växer så det knakar, men det är långt ifrån det enda som ändrats i de svenska konsumenternas vanor på nätet. En ny undersökning fördjupar förståelsen av ett prövande år – här är de viktigaste trenderna och slutsatserna.
Text: Kalle Östgren
Annons:

Under det senaste året, präglat av coronapandemin, har förändringarna av svenskarnas nätvanor fått en ”turbo-boost”.

Det visar den senaste upplagan av den stora undersökningen ”Svenskarna och internet” som genomförs varje år av Internetstiftelsen.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...