Foto: Shutterstock

Nio kedjor: Så har vi vässat vår e-handel under corona

Coronakrisen har ökat intresset för e-handeln och efterfrågan på snabba leveranser med minimal fysisk kontakt. För många av kedjorna har det höga trycket på e-handeln gjort att man tvingats att snabba upp utvecklingen och nyanställa lagerpersonal. Market har talat med nio kedjor som vässat sina e-handelsstrategier.
Text: Helen Preutz
Annons:

Under de senaste sex veckorna har coronaviruset dikterat om villkoren för handeln. Folkhälsomyndighetens råd om social distansering och hemarbete för att minska smittspridningen har ökat intresset för e-handeln. Samtidigt har korttidspermitteringar och bortvalda aktiviteter utanför hemmet lett till ett ökat intresse för produkter som rör hemmalivet. Till exempel har försäljningen av produkter för hemmakontoret ökat liksom produkter som gör hemmet mera behagligt att vistas i.

För somliga kedjor har det inneburit att man vingats planera om. Till exempel fick hemelektronikkedjan Netonnet som laddat för en hög efterfrågan på tv-apparater inför sommarens alla mästerskap tänka om när kunderna hellre ville ha grillar och dammsugare.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...