Nätjättens plan – efter rekordåret: ”Jag kan inte se ett 2021 som inte innehåller nya förvärv”
E-handelsjätten BHG Group summerar ett extremt tillväxtår för sina inrednings-, design- och byggsajter. Här berättar koncernchefen Adam Schatz varför de utökar ledningsgruppen, tjänstefieringen, planen för Oslo och den största utmaningen under 2021.
BHG Group var en raket under 2020 med några av de starkaste tillväxtsiffrorna i svensk detaljhandel under året – till exempel ökade försäljningen organiskt med drygt 30 procent under de första nio månaderna.
BHG Group fortsatte samtidigt växa genom förvärv, bland annat med miljardköpet av inredningssajten Nordic Nest (tidigare under namnet Designonline). BHG är den största e-handelsgruppen inom konsumenthandel i Norden och omfattar drygt 95 olika webbshoppar, bland andra Bygghemma, Trademax, Chilli och Furniturebox – flera också med fysiska butiker och showrooms.
Läs våra kommentarsregler