Nätjättens plan – efter rekordåret: ”Jag kan inte se ett 2021 som inte innehåller nya förvärv”

E-handelsjätten BHG Group summerar ett extremt tillväxtår för sina inrednings-, design- och byggsajter. Här berättar koncernchefen Adam Schatz varför de utökar ledningsgruppen, tjänstefieringen, planen för Oslo och den största utmaningen under 2021.
Text: Kalle Östgren
Annons:

BHG Group var en raket under 2020 med några av de starkaste tillväxtsiffrorna i svensk detaljhandel under året – till exempel ökade försäljningen organiskt med drygt 30 procent under de första nio månaderna.

BHG Group fortsatte samtidigt växa genom förvärv, bland annat med miljardköpet av inredningssajten Nordic Nest (tidigare under namnet Designonline). BHG är den största e-handelsgruppen inom konsumenthandel i Norden och omfattar drygt 95 olika webbshoppar, bland andra Bygghemma, Trademax, Chilli och Furniturebox – flera också med fysiska butiker och showrooms.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...