Foto: Foto: Daniel Norman

Modekedjan trotsar trenden – ökar både fysiskt och digitalt: ”Butikerna är fortsatt viktiga”

Många multibrandaktörer har det tufft. Medan flera av konkurrenterna fått kasta in handduken står Johnells starkt. Men mörka moln finns på himlen. De ständiga reorna är ett hot. ”Vi hade gärna stått utanför, men det går inte”, säger vd Rolf Jonsson. Här berättar han mer om kedjans resa.
Text: Daniel Norman
Annons:

En tredjedel av ytan är inplastad. I resten av butiken pågår fortfarande mellandagsrean.

– Du får ursäkta byggstöket, säger Rolf Jonsson när vi skakar hand på butiksgolvet.

Det är en av februaris första dagar.
Vi befinner oss i Gallerian Gränden i centrala Linköping där en av Johnells tio butiker finns.

Just den här ska få kedjans nya koncept.

– Vi började för två och en halv vecka sedan och ska vara klara 20 februari. Vissa dagar tvivlar jag på att vi hinner. Men vi har en plan b.

Rolf Jonsson har varit med förr. Som 21-åring, 1976, började han jobba i Johnells butik i Nyköping. Förutom en kortare avstickare har han varit verksamheten trogen. Sedan tio år tillbaka är han vd.

– Det här är ett familjeföretag där många är nära varandra. Ägarna har alltid varit närvarande. Vi är många som har jobbat här länge, säger han.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...