Foto: Daniel Norman

Modehandelns tuffa läge: ”Man måste jobba hårdare för varje omsättningskrona”

De dystra nyheterna från modehandeln duggar tätt. Här ger tre tunga aktörer sin syn på hur trenden ska vändas. ”Inspiration, vägledning och tillgänglighet kan och ska nå helt nya nivåer”, säger Peter Bondelid, vd för Brothers.
Text: Martin Rosengren
Annons:

Modehandeln har haft en utmanande höst.

Kappahl har vinstvarnat efter vikande försäljning, även H&M:s aktie har tagit stryk på börsen.

Den fysiska klädfackhandeln tappade 5,6 procent i försäljning i oktober månad visar Stilindex från Svensk Handel.

Hittills i år, januari-oktober, har klädhandeln tappat 2,2 procent.

Markets snabbenkät med tre tunga aktörer ger en fingervisning om hur branschen laddar för revansch.

– Vi vill erbjuda en sammanhållen shoppingupplevelse oavsett kanal och arbetar för att våra butiker och digitala kanaler ska komplettera varandra på bästa möjliga sätt, säger Elisabeth Peregi, tillförordnad vd, Lindex.

Så ser kedjorna på läget i modehandeln

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...