Mios vd om: • Hacket i tillväxtkurvan • Satsningen på tjänster • Marknadsplatsen

30 kvartal spikrakt upp, men sedan kom ett hack i den månatliga utvecklingen för Mio efter 84 månader. Ambitionen kvarstår: att vara störst i Sverige på möbler 2022. ”Vi måste träna för att nå målet, och träna mycket”, säger vd Björn Lindblad, som snart släpper loss en ny spelare – Mio Marketplace.
Text: Marie Hillblom
Annons:

– Det är vår säsong nu, när man vill krypa upp i soffan, säger Björn Lindblad, vd för Mio sedan 2013 – samma år som företaget blev störst i Sverige på soffor.

2017 blev man störst i Sverige på sängar. Och det ska inte stanna där. 2013 satte företaget en offensiv tillväxtstrategi: att vara marknadsledande på möbler i Sverige år 2022 och då omsätta åtta miljarder kronor.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...