Mios raketresa fortsätter: ”Vi letar ständigt efter nya lägen”

Mio ska bli störst på möbler. Nu berättar vd Björn Lindblad om vägen mot målet – och planerna för framtiden: Jättelagret i Tibro, nya e-handelsplattformen och Mio Marketplace. ”I en hårdare konkurrens gäller det att öka produktiviteten”, säger han.
Text: Andreas Dyrberg Skog
Annons:

Björn Lindblad är på strålande humör. Han har nyligen avslutat en lyckad kick off för över 1 000 säljare på servicekontoret i Tibro. Dessutom har Mio sin starkaste säljmånad någonsin bakom sig. Under november steg försäljningen med 22 procent till 650 miljoner kronor.

– Det är riktigt roligt när saker och ting blir som man planerat. Vi fick riktigt bra utväxling i en traditionellt svag period. Framför allt var Black Week en stark vecka där vi hade en tillväxt på 50 procent, säger Björn Lindblad.

November blev den 82:a månaden med obruten tillväxt, och innebar att Mio kom ett steg närmare målet om att bli störst på möbler år 2022.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...