Minsta kedjan spöar alla konkurrenter: ”Ska inte underskattas”

Tempo har flyttat fram positionen kraftigt och blivit den hetaste dagligvarukedjan. Alla nyckeltal pekar uppåt. ”Utvecklingen är fantastisk”, säger affärsområdeschefen Tomas Wedhäll.
Text: Thomas Ohlén
Annons:

Market kan i samarbete med GFK presentera siffror som avslöjar att Tempo lockade flest nya köpare i dagligvaruhandeln 2017.

Tillväxten uppgick till 18 procent.

– Ökningen är väldigt glädjande och ett kvitto på att många fler konsumenter upplever att Tempo har transformerats till en bra områdesbutik, säger Tomas Wedhäll.

Men det var inte det enda starka nyckeltalet för Tempo i kartläggningen av de 3 000 privathushållens inköp av dagligvaror.

Kundernas lojalitet steg samtidigt med tolv procent förra året – och värdet på snittkvittona var åtta procent högre.

– Vi gör en hel del saker bättre och det får fler att välja Tempo. Prissättningen är attraktivare och vi har mer relevanta kampanjer. Handlarna har investerat i bemötandet och det är en konkurrensfördel.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...