Mia Brunell Livfors om omni: ”Jag vill egentligen bara kalla det för handel”

Mia Brunell Livfors, vd för Axel Johnson, är en typisk kund som både handlar på nätet och i butik. Hon tror på omnikanal, men vill egentligen bara kalla det för handel. ”Ibland kanske inte ens kunden tänker på att man passerar gränsen”, säger hon.
Text: Lars Welin
Annons:

Axel Johnson-koncernen har ett brett ägande med flera stora detaljhandelskedjor som Åhléns, Kicks, Dustin och Lagerhaus i portföljen. Dessutom är bolaget majoritetsägare i dagligvarubolaget Axfood.

Market träffar Mia Brunell Livfors i samband med bolagsstämman för Axfood där hon är styrelsens ordförande. Dagligvarukoncernen levererar återigen god tillväxt och ett starkt resultat för 2017 – trots att satsningen på e-handel naggar vinstmarginalen i kanten. Men än är det inget som oroar ordföranden.

– Axfood utvecklas väl och har vuxit bättre än marknaden under väldigt många kvartal i rad. Bolaget har gjort en nysatsning på e-handel och har även ökat andelen egna varor, konstaterar Mia Brunell Livfors.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...