Mc-doldisen har redan erövrat Europa – nu lägger Pierce i nästa växel: ”Har smugit igång globalt”

Svenska Pierce är Europas något okända e-handelskungar inom kläder och tillbehör för motorcyklar. Kedjan närmar sig snabbt 1,5 miljarder kronor i omsättning och inget tyder på en fartsänkning. ”Alla våra butiker utvecklas väldigt bra”, säger vd Henrik Zadig som även siktar på den globala marknaden.
Text: Mikael Sydner
Annons:

En bra story börjar ofta i ett garage. I fallet med Pierce startade den i ett garage i Älvsjö 2008. Motocross-entusiasterna Daniel Petersén och Stefan Rönn tröttnade på att leta reservdelar och tillbehör i en djungel av varumärken och butiker runt om i världen. Det tog tid och var kostsamt.

I stället började de lagerföra prylar för både sig själva och andra förare som var i en liknande situation.

Verksamheten växte. Det ena gav det andra och 2009 bildade duon bolaget Pierce och lanserade nätbutiken 24MX.

Sajten blev snabbt populär och etablerades som ett nav för mc-entusiaster i Sverige, Norden och så småningom Europa.

2013 la företaget i en högre växel och körde ut systerbutikerna XLMOTO och Sledstore med fokus på gatucyklar respektive snöskoter.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...