Market i Dallas: Här kokar 7-Eleven nya idéer i egen ”lab store”

7-Eleven ökar farten med ett nytt koncept som lockar med restaurangdel, vinavdelning, kosmetika och hemelektronik. Följ med in i den första testbutiken: ”Lab store” i Dallas. ”Här kan vi utvärdera hur nya idéer tas emot”, säger konceptutvecklaren Molly Long till Market.
Text: Kalle Östgren
Annons:

Utbyggd restaurangdel, nya kategorier och vässade digitala tjänster.

Det är några av nyheterna som möter kunderna i 7-Elevens ”lab store” i Dallas. Här provas nya idéer i ett moderniserat butikskoncept som kommer att testköras på ytterligare fem platser i USA.

Det nya konceptet bygger på fyra delar:

  • Rymlig restaurangdel med mat av hög kvalitet.
  • Lösningar som underlättar mindre, snabba inköp med hjälp av mobil utcheckning.
  • Höjd kvalitet för inköp med nya kategorier som lösviktsförsäljning, vin och kosmetika.
  • Nya lösningar för en fräschare upplevelse av färdiga måltider, till exempel med öl på tapp.

Testbutiken på Sylvan Avenue öppnade i mars i år och en tydlig nyhet är restaurangdelen. Det är en ”tacoria” som också serverar handgorda tortillas, kaffedrinkar, smoothies och milkshakes.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...