Lista: Så går det för jättarna i sporthandeln: ”Det blir svårt att hänga med”

I går tvingades XXL vinstvarna – men den norska jätten är inte den enda i branschen som har bekymmer. ”Det är en pressad marknad, starkt pressad” säger Marcus Wibergh, vd på Intersport. Tre av de fyra största sportkedjorna minskade sin försäljning under 2018. Nu jobbar branschen fram nya koncept för att möta den ökande konkurrensen.
Text: Marie Hillblom, Helen Preutz
Annons:

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...