Foto: Lidl

Lidls stora kundsuccé: ”Finns mycket kvar att hämta”

Lidl är vårens och försommarens vinnare i dagligvaruhandeln. Utmanarens kundstock växte med närmare sex procent. ”Ett resultat av långsiktiga satsningar”, säger nye landschefen Johan Augustsson till Market.
Text: Thomas Ohlén
Annons:

GFK:s kartläggning av hushållens inköp av dagligvaror för perioden mars-maj avslöjar att Lidl stärkte sin position mest jämfört med motsvarande tre månader 2017.

Alla nyckeltal pekade uppåt för Lidl.

Framför allt ökade antalet kunder.

– Vi har fortsatt att arbeta med att förbättra erbjudandet och vässa sortimentet med fokus på hållbarhet, säger Johan Augustsson om den lågprisprofilerade kedjans 5,9-procentiga kundtillväxt.

Lidl har nyligen som första dagligvarukedja lanserat ett helt charksortiment med bara kravmärkt råvara.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...