Lexington-vd:n om vändningen, digitalt fokus – och Amazon: ”Växer snabbt i de kanalerna”

När krisen kom ställde Lexington blixtsnabbt om till ett extremt fokus på digitala lösningar och högt tempo. Det ledde till både ökad försäljning och svarta siffror under krisens svåra månader. ”Det analoga bolaget har blivit som ett techbolag – vi är digitalt taggade på alla avdelningar”, säger vd Kristina Lindhe som inte tänker släppa upp gaspedalen.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Det kanske var en av Lexingtons viktigast delårsrapporter som damp ner halv åtta i fredags morse. Skulle siffrorna för andra kvartalet skrika katastrof? Skulle resultaträkningen vara rödare än Stockholms blodbad? Skulle detta vara nådastöten för en kedja som redan innan covid-19 hade lönsamhetsproblem?

Fasorna kom av sig. Mot alla odds visade Lexington en vändning: Ökad försäljning och ett positivt rörelseresultat.

– Det känns jättebra. Och jag ville berätta tidigare men det kunde jag ju inte, säger en märkbart lättad Kristina Lindhe.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...