Leverantörernas drag – gå direkt på konsument: ”Fysisk butik spelar en allt viktigare roll”

Allt fler leverantörer väljer att sälja sina produkter i egna kanaler. Vid sidan av ökad försäljning och högre marginal ger den egna butiken möjlighet att styra kundupplevelsen, säger Emma Hernell, vice vd på HUI Research.
Text: Helen Preutz
Annons:

En nisch i varuhuset NK:s nedervåning i Stockholm hyser sedan ett par veckor tillbaka hörlurstillverkaren Defuncs pop up-butik. I den sobert målade butikslokalen som bolaget tillfälligt delar med cykeltillverkaren Stålhästen och klädvårdsföretaget Steamery finns hörlurar i olika modeller på display.

– Defunc är mycket av ett retailkoncept, berättar vd:n och grundaren Johan Wahlbäck.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...