Foto: Sara Öhman

Låt tekniken knyta relationer – heta retailtrender på världens största techmässa

Ny teknik är självklar för framtidens retail. På världens största techmässa Web Summit i Lissabon har retail en egen scen. Market har låtit den digitala marknadsföringsexperten Sara Öhman spana in de senaste trenderna.
Text: Marie Hillblom
Annons:

– Det finns inget större än det här i min värld, säger Sara Öhman om Web Summit, som för tionde gången nu genomförts.

Mässan har samlat över 70 000 besökare som kunnat lyssna på mer än 1 200 talare från scener som presenterar allt från hårdvara till mjukvara, design, marknadsföring och politik.

Retail och mode har en egen scen på mässan där Sara Öhman hämtat inspiration.

– Teknik möjliggör för handeln på nya sätt. Våra beteenden förändras i kombination med tekniken och det gör att vi måste arbeta på annorlunda sätt oavsett om vi är i en liten fysisk butik eller i en onlinebutik, säger Sara Öhman.

Hon tycker att det är glädjande att de retailinriktade system och verktyg som presenterats under Web Summit har fokus på att hjälpa handlare att få insikt i alla kontaktpunkter i kundens köpresa och på så vis förenkla för handlaren att skapa personifierad kommunikation med kunden.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...