Foto: Pelle Lundberg

Lågprisjättens plan – efter stora milstolpen: ”Ser potential för ytterligare 100 butiker”

Lidl öppnade i Sigtuna i går och är uppe i milstolpen 200 butiker. Nu tar lågprisprofilerade utmanaren sats mot nästa nivå i Sverige. ”Vi har fem procent av marknaden och vill självklart växa vidare”, säger landschefen Johan Augustsson.
Text: Thomas Ohlén
Annons:

Sverige var länge en vit fläck för Lidl men 25 september 2003 slog den då extremt tyska och hemlighetsfulla utmanaren till på elva platser.

Intresset var omfattande.

Och försäljningen tog fart.

– Vi etablerade butiker i väldigt snabb takt och hade 100 butiker redan i slutet av 2005, säger Johan Augustsson till Market om den i dubbel bemärkelse blågula inbrytningen.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...