Foto: Pelle Lundberg/Lidl

Lågprisjättens nya styrkebesked – alla nyckeltal pekar uppåt: ”Vi har fått upp farten rejält”

Lidl rekryterade överlägset flest kunder under hösten. Men även snittkvitton och lojalitet steg kraftigt – igen. ”Vi gör en fantastisk resa”, säger landschefen Johan Augustsson.
Text: Thomas Ohlén
Annons:

Market kan i samarbete med undersökningsföretaget GFK avslöja att Lidl flyttade fram positionen mest i dagligvaruhandeln även augusti-oktober.

Alla nyckeltal pekade starkt uppåt.

– Lidl har länge varit i en positiv spiral och den här tremånadersperioden innebar ännu ett styrkebesked, säger GFK:s analytiker Bo Engström till Market.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...