Kunderna vallfärdar till City Gross: ”All time high för kedjan”

City Gross lyfter kundstocken till rekordhög nivå. Dessutom stiger utmanarkedjans lojalitet. ”Vi erbjuder produkter som kunderna vill ha”, säger vd Peter Lund.
Text: Thomas Ohlén
Annons:

GFK:s kartläggning av hushållens inköp av dagligvaror i maj, juni och juli avslöjar att City Gross lyckades bäst.

Alla siffror pekade uppåt:

  • Kundstock: 7 procent
  • Lojalitet: 4 procent
  • Snittköp: 1 procent

– Nu når City Gross mer än vart fjärde hushåll i Sverige och det är all time high för kedjan, säger undersökningsföretagets analytiker Bo Engström om utvecklingen den senaste tremånadersperioden.

City Gross har länge profilerat sig på bland annat färskvaror som kött och fisk.

Sortimentet har successivt utvecklats och i dag finns fler produkter för grillen.

– Svenska sommaren har varit ganska grillvänlig och vi har sådant som konsumenterna efterfrågar. Kött och fisk har gått väldigt bra i våra butiker och det bekräftar att vi skapar kundnytta, säger Peter Lund om att fler hushåll shoppar dagligvaror hos City Gross.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...