Köpcentrum-chefen jagar nästa Tesla: ”Den nya detaljhandeln innehåller mer än kläder och skor”

Den amerikanska biltillverkaren Tesla boostar försäljningen på Mall of Scandinavia i Solna och i Täby Centrum. När Unibail-Rodamcos kronjuvel nu kopplar på Westfield i namnet intensifierar Norden-vd:n Lars-Åke Tollemark och hans team jakten på nästa tunga etablering.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Omstöpningen har varit på gång ett tag, men först i slutet av den här månaden adderar Mall of Scandinavia varumärket Westfield till sitt namn.

Efter Unibail-Rodamcos storköp av den australiensiska köpcentrumjätten för två år sedan har bolagets nordiske vd, Lars-Åke Tollemark, och hans team jobbat hårt med att möta de förväntningar som kommer med miljardförvärvet.

– Mall of Scandinavia ligger redan på en hög nivå och ses som ett av koncernens toppcentrum. Men det är klart att det nya namnet signalerar något nytt, mer internationellt, säger Lars-Åke Tollemark.

Affären, den gör den franska jätten till världens största köpcentrumägare. Den ökar också chanserna att kunna locka ännu hetare varumärken till Mall of Scandinavia avsevärt, menar Lars-Åke Tollemark. Främst amerikanska och asiatiska.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...