Kläm- och känntempel för prylgalna pedanter: ”Upplevelsen kommer först”

Ett gigantiskt skyltfönster på en av världens största shoppinggator eller bara en stor lekstuga för tekniknördar. I Dysons egen butik på Oxford Street i London är inte säljsiffrorna prio ett, det är upplevelsen.
Text: Daniel Norman
Annons:

Det började redan 1978. James Dyson var frustrerad över att hans dammsugare fungerade allt sämre. Han hade nyligen byggt ett industricyklontorn som separerade färgartiklar från luften med centrifugalkraft. Nu ville han se om tekniken gick att applicera på dammsugare också.

Efter att ha testat 5 127 prototyper under fem år så hade han skapat sin första påslösa dammsugare.

– Det är egentligen det som den här butiken handlar om, säger kommunikationsansvarig Victoria Cowlett när hon tar emot oss.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...