Kedjorna som vässar kundmötena – med hjälp av kunderna

Slaget om kunden på det fysiska butiksgolvet är hårdare än någonsin. Den som inte tar kunden på allvar riskerar att slås ut. Market har pratat med tre kedjor som jobbar med en termometer mitt i verksamheten för att läsa av tempen i kundmötet. Först ut är Kappahl.
Text: Mikael Sydner
Annons:

För att skapa resultat måste man träna.

Ingen kan gå in på gymmet och trycka upp 80 kilo i bänkpress om man inte ens har hållit i en skivstång tidigare. Men med regelbunden träning och bra teknik kommer man att sakta men säkert att höja sina resultat.

Detsamma gäller försäljning i butik. Om du vill bli en stjärna på kundmöten måste du träna på att möta kunder.

I dag har allt fler kedjor skapat egna utbildningsprogram. Andra hyr in säljcoacher. Men det finns fortfarande mycket kvar att göra för att utveckla service och bemötande i butik.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...