Kedjorna som vässar kundmötena – med hjälp av kunderna

Slaget om kunden på det fysiska butiksgolvet är hårdare än någonsin. Den som inte tar kunden på allvar riskerar att slås ut. Market har pratat med tre kedjor som jobbar med en termometer mitt i verksamheten för att läsa av tempen i kundmötet. Först ut är Kappahl.
Text: Mikael Sydner
Annons:

För att skapa resultat måste man träna.

Ingen kan gå in på gymmet och trycka upp 80 kilo i bänkpress om man inte ens har hållit i en skivstång tidigare. Men med regelbunden träning och bra teknik kommer man att sakta men säkert att höja sina resultat.

Detsamma gäller försäljning i butik. Om du vill bli en stjärna på kundmöten måste du träna på att möta kunder.

I dag har allt fler kedjor skapat egna utbildningsprogram. Andra hyr in säljcoacher. Men det finns fortfarande mycket kvar att göra för att utveckla service och bemötande i butik.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...