Foto: Susan Berzelius

Kedjan som hjälper andra att koka ihop nya succékoncept

Det började med kakbak i Cullen Gilchrests kök. Sju år senare har företaget Union Kitchens tre butiker blivit marknadsplatser och skyltfönster för nystartade, små livsmedelsproducenter som vill testa produkter och möta sina presumtiva kunder.
Text: Susan Berzelius
Annons:

När Cullen Gilchrest, ägare till Union Kitchen, öppnade ett kafé 2012 blev syrrans chokladkaka så populär att de snabbt behövde större bakkapacitet.

Syskonparet hittade ett restaurangkök allt för stort för enbart kakbaket och all den yta som de själva inte behövde hyrdes ut till vänner och kollegor som också sysslade med småskalig livsmedelsproduktion.

Verksamheten växte väldigt snabbt, nya produkter såg dagens ljus i köket och gänget insåg snart att det behövdes en testplats för att möta kunderna.

– 2015 öppnades den första butiken, berättar Katie Walton, ansvarig för flaggskeppsbutiken i stadsdelen Shaw i den amerikanska huvudstaden.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...