Foto: Andreas Heneborn

Karl Eklöf om: Stadiums nya koncept, konkurrensen från XXL och – tysk grillinspiration

Med den uppgraderade butiken på Drottninggatan i Stockholm tar Stadium klivet in i framtiden. ”Det här är nästa nivå. Och specialiseringen av butikerna kommer att fortsätta”, säger koncernchefen Karl Eklöf.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

– Webers grillbutik i Berlin. Den är riktigt fin.

När Stadium och koncernchefen Karl Eklöf hämtar inspiration till nya butikskoncept går inte studiebesöken nödvändigtvis till konkurrenter inom sporthandeln.

Med nya ”Gradum” (ett namn som används internt) fortsätter kedjan att bredda butiksfloran och tar nu den digitala känslan från den egna premiumkedjan ”Pulse” ytterligare ett par steg in i framtiden.

– Vi har gjort resor till Hongkong, Paris och Berlin och kan hinna med över hundra butiker per dag när vi är iväg. Intrycken kommer från all bra retail. Som Weber, säger Karl Eklöf, när Market möter honom i den uppdaterade butiken på Drottninggatan i Stockholm.

Här är köpupplevelsen tillskruvad. Produkterna får en mer framträdande plats på hyllorna. Exponeringen har blivit tydligare och detaljerna är viktiga.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...