Jula-chefen om säljmaskinens framfart: ”Vi tänker växa på alla marknader”

Julakoncernen växer med fler varuhus, bättre försäljning i alla kanaler och – inspiration från fjärran östern. ”Vi har jobbat hårt för det här. Och nu ökar vi”, säger koncern-vd Joachim Frykberg till Market.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Den gemensamma nämnaren mellan Vara och Nepal?

Jula.

Jodå, det går att hitta tydliga kopplingar mellan den västgötska varuhuskedjan och den lilla republiken på Himalayas sydsluttning.

Låt oss återkomma till det.

Vi börjar bredare: Under onsdagsförmiddagen skickades nämligen imponerande siffror ut från huvudkontoret i Skara. För efter ett starkt fjolår har 2019 kickstartats, med en försäljningsökning med drygt 26 procent i mars, jämfört med samma månad 2018.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...