Jätteoffensiven – så ser Coops nya e-handel ut

Coop går på digital offensiv och satsar på fullskalig e-handel på många fler orter. Målet är rejäl tillväxt online. ”Vi siktar på samma marknadsandel som i fysiska butiker”, säger affärsområdesdirektören Catrin Folkesson till Market.
Text: Thomas Ohlén
Annons:

Coop var först av de stora dagligvarukedjorna med e-handel och nu accelererar Coop Sverige och de omsättningsmässigt stora föreningarna sina investeringar online.

Ambitionen är att nå så många hushåll i landet som möjligt.

– E-handeln med livsmedel växer år för år och det finns en stor samsyn inom Coop att vi måste expandera för att möta efterfrågan från kunder och medlemmar, säger Catrin Folkesson om den stora satsning som Market kan berätta om.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...