Intersport breddar sortimentet virtuellt

Intersport erbjuder kunden ett bredare sortiment virtuellt. Satsningen finns med när kedjan öppnar en ny butik i Täby nästa vecka.
Text: Daniel Norman
Annons:

– De virtuella butikerna möjliggör för oss att optimera butiksytan i butik, samtidigt som vi breddar och fördjupar sortimentet. Det är också ett sätt för oss att få digitala kanaler att samverka, främja varandra och driva trafik mellan e-handel och våra fysiska butiker, säger Daniel Anvell, driftschef och ansvarig för satsningen.

De virtuella enheterna består av en skärm där erbjudanden och en inspirerande filmer visas och via en touch-skärm kan kunden komma åt hela Intersports sortiment som finns på kedjans hemsida.

Premiär för de virtuella enheterna var det i den butik Intersport byggde upp på området i samband med skid-VM i Falun. I dag finns tre stycken på Arlanda samt i fyra butiker i Stockholmsområdet.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...