Ingen last mile-revolution i sikte: ”Kunden kräver mer precision än snabbhet”

Last mile är en av handelns hetaste frågor. Men framtidens lösningar består knappast av ett myller av paketbärande drönare. Istället pekar e-handlarna Netonnet och Lyko på en utveckling av leveranser till klassiska brevlådor.
Text: Marie Hillblom
Annons:

Dagens last mile-lösningar är omogna. Det säger Arne Andersson på Postnord och menar att handeln har mycket kvar att göra, både kring leveransalternativ och fraktfrågor.

– Det har tagit lång tid för både handel och logistikföretag att vakna. Nu har e-handeln nått en nivå där det blivit kritiskt. Det finns krav på bekvämlighet och tillgänglighet hos kunden och då ligger företagen efter, säger Arne Andersson.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...