Indiska storsatsar på nätet – skaffar ny e-handelschef

Indiska satsar hårt på företagets e-handel. Niclas Hemminger blir ansvarig för kedjans expansion på nätet.
Text: Mikael Sydner
Annons:

I slutet på januari fick krisande Indiska beskedet att borgenärerna godkänner rekonstruktionsplanen för bolaget.

Det klargjordes också att en omfattande e-handelssatsning låg i röret för att öka försäljningen.

Bolaget uppger att näthandeln haft en positiv utveckling sedan starten 2012 och nu skruvas tempot upp ytterligare.

Den senaste pusselbiten är rekryteringen av en ny e-handelschef.

Niclas Hemminger blir ansvarig för Indiskas expansion online och kommer närmast från Consortio Fashion Group där han har haft digitalt marknadsansvar för bland annat Bubbleroom, Haléns, Cellbes och Discount24. Innan dess var han bland annat på Footway.

– Vi ser fram emot att Niclas börjar och tar vid i våra pågående expansionsplaner, där Shop online fortsätter att vara ett av våra primära fokusområden. Vi har målsättningen att på kort tid nå en omsättning på 100 miljoner kronor online. Detta kommer även stödja ökad kännedom och framtida försäljning i våra fysiska butiker, säger Indiska vd David Rönnberg i en kommentar.

Niclas tar över efter Nina Egnell, som går vidare mot nya utmaningar på Bonnier Tidsskrifter.

– Potentialen för digital försäljning inom bolaget är enorm. Jag lockas av utmaningen att ta bolagets e-handelssatsning till nästa nivå och är glad över möjligheten och förtroendet, säger Niclas Hemminger.

Indiska kommer att successivt förstärka sitt sortiment och erbjudande i såväl fysik handel som på nätet.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...