Foto: Hans-Olof Utsi

Houdini-chefen avslöjar tricket bakom hållbar tillväxt: ”50/50 innovation och business”

Med naturen som förebild vill Houdini Sportswears vd Eva Karlsson skapa ett ekosystem där material och produkter, men även mänsklig kunskap flödar fritt utan klimatavtryck. Medan hållbarhetstrenden tveklöst givit bolaget vind i ryggen har även digitalisering och teknologi blivit viktiga verktyg på resan mot cirkularitet.
Text: Helen Preutz
Annons:

Hållbarhet, värderingsstyrda affärer och cirkularitet är modeord som var och varann aktör inom handeln svänger sig med i dag. Annat var det år 1993 då Houdini Sportswear grundades av ett gäng skid- och klättringsvänner eftersom plaggen de ville ha inte existerade ännu.

Eva Karlsson kom in i bilden strax efter millennieskiftet då it-kraschen gått hårt åt ekonomin och Britney Spears toppade hitlistorna.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:

Nyheter

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...